Spring naar inhoud
Mijn TKP

Pensioen uitlegbaar maken

Communicatie

Heb je het met mensen over geld, dan luisteren ze geïnteresseerd. Gaat het over pensioen, dan verflauwt de interesse. Zonde, want het onderwerp is zo relevant. Daarom investeren wij in de beste pensioencommunicatie.

Pensioen is voor veel mensen niet iets waar ze dagelijks mee bezig zijn, zeker niet bij grote gebeurtenissen. Zoals een nieuwe baan. Toch is het voor een financieel gezonde toekomst belangrijk juist dán goede pensioenkeuzes te maken. Daarom zorgen we voor een sterke relatie tussen u en uw deelnemers en werkgevers. Vanuit die sterke relatie kunnen we ze stimuleren hun verantwoordelijkheid op te pakken. En ze zelfredzamer te maken.

Weten deelnemers eenmaal wat ze te doen staat, dan zorgen we dat ze eenvoudig in actie kunnen komen of contact kunnen zoeken. Nadat ze hun keuze hebben gemaakt, geven we ze een duidelijke bevestiging en kunnen ze het onderwerp pensioen met een gerust hart weer loslaten. Dat sterkt het vertrouwen in hun pensioenuitvoerder, wat weer bijdraagt aan de goede relatie.

‘Door te communiceren op de momenten die er voor deelnemers en werkgevers toe doen, met relevante informatie en via kanalen naar keuze, krijgen we mensen werkelijk in beweging’

Whitepaper Even alle aandacht

Whitepaper over pensioencommunicatie die mensen in beweging brengt

Om hun financiële toekomst gezond te houden, krijgen mensen af en toe te maken met pensioenkeuzes. Wanneer ze van baan wisselen bijvoorbeeld, of een huis kopen. Zich verdiepen in hun keuzes doen ze niet vanzelf – pensioen staat vaak laag op de prioriteitenlijst. Toch moeten ze wel in beweging komen. En daar zorgen wij voor. Wij doen al jaren onderzoek naar effectieve activerende communicatie, we testen nieuwe methodes én boeken succes.

Lees in deze whitepaper:

  • Hoe je via communicatie mensen activeert
  • Welke methode we daarvoor gebruiken
  • Hoe we dat meetbaar maken
  • Wat u daaraan heeft
     
Download de whitepaper

Aansluiten bij beleving

Communicatie is allesbehalve statisch. Wat gisteren aansloeg, is morgen alweer verouderd. Wij brengen daarom klantreizen in kaart: de manier waarop deelnemers of werkgevers met uw fonds of organisatie in contact zijn en hoe ze dat beleven. Die klantreizen houden we steeds actueel. Nieuwe inzichten in klantbeleving verwerken we in de communicatie. Zowel inhoudelijk, in de boodschap die we vertellen, als in vernieuwing van onze communicatiemiddelen.

Whitepaper Grotere betrokkenheid bij pensioen

Whitepaper over klantreizen en hoe ze pensioen eenvoudig kunnen maken

Wil je deelnemers en werkgevers effectief betrekken bij het onderwerp pensioen, dan is functioneel informeren onvoldoende. Wij spelen daarom in op de émotionele behoeftes van deelnemers en hun werkgevers. Op wat voor hen de essentie is. Die behoeftes brengen we in kaart met klantreizen. De inzichten uit die klantreizen vormen de basis voor de verbetering en vereenvoudiging van onze dienstverlening.

Lees in deze whitepaper:

  • Wat het nut van klantreizen is
  • Hoe wij ze in de pensioenwereld toepassen
  • Welke inzichten dat oplevert
  • Hoe u dat in onze dienstverlening terugziet
     
Download de whitepaper

Persoonlijke klantbediening

Deelnemers regelen al hun pensioenzaken eenvoudig op de eigen fondssite. Zo zien ze online wat na pensionering hun inkomen is, kunnen ze pensioen aanvragen of zelf persoonsgegevens aanpassen. Ook werkgevers regelen in de eigen online omgeving alle pensioenzaken. Zo’n persoonlijke en up-to-date website vergroot het vertrouwen in hun pensioenfonds en brengt het onderwerp pensioen tot leven.

Bewezen aanpak

We werken hard aan de verbetering van de dienstverlening aan deelnemers en werkgevers. De fondswebsites verbeteren we volgens een bewezen aanpak: onze best practice voor digitale dienstverlening. Uitvoerig getest, ontwikkeld in de praktijk. Daarnaast zorgen we voor een persoonlijke benadering en een ruime keuze aan contactmogelijkheden: van telefoon en e-mail tot livechat en beeldbellen.

Benieuwd naar meer?

We voegen regelmatig nieuwe online diensten toe aan de nieuwe deelnemerswebsite. Door en door getest, zodat we uw deelnemers echt eenvoud bieden. Wilt u een demo van de nieuwe website zien? Neem dan contact op met uw accountmanager. We komen graag bij u langs!

Meer dienstverlening