
Communicatie
Slimme pensioencommunicatie betrekt deelnemers beter bij hun pensioen. Heel eenvoudig, zodat inkomen straks nú helder is. Met heldere framing, activerende campagnes en slimme content investeren we in effectieve pensioencommunicatie. En daarmee versterken we de relatie tussen u en uw deelnemers en werkgevers.
Pensioen is voor veel mensen niet iets waar ze dagelijks mee bezig zijn, zeker niet bij grote gebeurtenissen. Zoals een nieuwe baan. Toch is het voor een financieel gezonde toekomst belangrijk juist dán goede pensioenkeuzes te maken. Daarom zorgen we voor een sterke relatie tussen u en uw deelnemers en werkgevers. Vanuit die sterke relatie kunnen we ze stimuleren hun verantwoordelijkheid op te pakken. En ze zelfredzamer te maken.
‘Door te communiceren op de momenten die ertoe doen, met relevante informatie en via kanalen naar keuze, krijgen we mensen in beweging’
Weten deelnemers eenmaal wat ze te doen staat, dan zorgen we dat ze eenvoudig in actie kunnen komen. Nadat ze hun keuze hebben gemaakt, geven we ze een duidelijke bevestiging en kunnen ze het onderwerp pensioen met een gerust hart weer loslaten. Dat sterkt het vertrouwen in hun pensioenuitvoerder, wat weer bijdraagt aan de goede relatie.
Even alle aandacht
Pensioencommunicatie die mensen in beweging brengt
Om zich voor te bereiden op een financieel gezonde toekomst, krijgen mensen te maken met pensioenkeuzes. Als ze van baan wisselen of een huis kopen bijvoorbeeld. Voor die keuzes moeten ze in actie komen. En daar zorgen wij voor. Wij doen al jaren onderzoek naar activerende communicatie, we testen nieuwe methodes én boeken succes.
Lees in deze whitepaper:
- Welke methodes we gebruiken om mensen te activeren
- Hoe we dat meetbaar maken
- Wat u daaraan heeft
Bewezen aanpak
De campagnes waarmee we uw deelnemers en werkgevers activeren, worden steeds slimmer en intuïtiever. Dat komt omdat we ze continu verbeteren volgens een bewezen aanpak: onze best practices. Uitvoerig getest, ontwikkeld in de praktijk.
Campagnes die aanzetten tot actie
Mensen warm maken voor hun pensioen gaat niet vanzelf. Daarom ontwikkelden we een campagneaanpak waarmee we deelnemers echt in actie krijgen. Lees over onze aanpak, de succesfactoren en hoe wij onze campagnes blijven verbeteren.

Activatie-index
Met de Wet toekomst pensioenen (Wtp) bent u verplicht om deelnemers aan te zetten tot relevante actie. Zodat ze beter inzicht in pensioen ontwikkelen en zo de juiste keuzes kunnen maken. Met onze Activatie-index ontdekt u hoe actief uw (sub)populaties zijn.
Communiceren op weg naar het nieuwe stelsel
Op weg naar het nieuwe pensioenstelsel speelt communicatie een grote rol. We wachten natuurlijk niet met communiceren tot het nieuwe stelsel in 2027 echt staat. Maar op welke momenten dan wel? Waarover communiceren we als er nog zoveel onduidelijk is? En hoe leggen we ’t uit? We ontwikkelden een aanpak en communicatiestrategie in de aanloop naar het nieuwe stelsel. En deden onderzoek naar uitlegbaarheid. Met de inzichten bereidt u zich voor op het nieuwe pensioenstelsel.
Zelfredzame deelnemers, die weten wat ze te doen staat en die daarnaar handelen. Laat dat nou precies zijn waar wij veel expertise in hebben.
Wilt u zien wie de mensen achter onze effectieve communicatie zijn? Of gewoon kennismaken met ons? We tonen u graag hoe we werken.