Spring naar inhoud
Mijn TKP

Pensioen uitlegbaar maken

Communicatie

In alle contacten die we met deelnemers en werkgevers hebben, helpen we ze zo goed en persoonlijk mogelijk. Daar halen we alles voor uit de kast: activerende campagnes, slimme selfservice, intuïtieve websites, persoonlijk klantcontact. Wij investeren in effectieve pensioencommunicatie én de beste klantbediening.

Pensioen is voor veel mensen niet iets waar ze dagelijks mee bezig zijn, zeker niet bij grote gebeurtenissen. Zoals een nieuwe baan. Toch is het voor een financieel gezonde toekomst belangrijk juist dán goede pensioenkeuzes te maken. Daarom zorgen we voor een sterke relatie tussen u en uw deelnemers en werkgevers. Vanuit die sterke relatie kunnen we ze stimuleren hun verantwoordelijkheid op te pakken. En ze zelfredzamer te maken.

Weten deelnemers eenmaal wat ze te doen staat, dan zorgen we dat ze eenvoudig in actie kunnen komen of contact kunnen zoeken. Nadat ze hun keuze hebben gemaakt, geven we ze een duidelijke bevestiging en kunnen ze het onderwerp pensioen met een gerust hart weer loslaten. Dat sterkt het vertrouwen in hun pensioenuitvoerder, wat weer bijdraagt aan de goede relatie.

Activerende pensioencommunicatie

Om hun financiële toekomst gezond te houden, krijgen mensen af en toe te maken met pensioenkeuzes. Wanneer ze van baan wisselen bijvoorbeeld, of een huis kopen. Zich verdiepen in hun keuzes doen ze niet vanzelf – pensioen staat vaak laag op de prioriteitenlijst. Toch moeten ze wel in beweging komen. En daar zorgen wij voor. Wij doen al jaren onderzoek naar effectieve activerende communicatie, we testen nieuwe methodes én boeken succes.

Whitepaper Even alle aandacht

Whitepaper over pensioencommunicatie die mensen in beweging brengt

Lees in deze whitepaper:

  • Hoe je via communicatie mensen activeert
  • Welke methode we daarvoor gebruiken
  • Hoe we dat meetbaar maken
  • Wat u daaraan heeft
     
Download whitepaper

‘Door te communiceren op de momenten die er voor deelnemers en werkgevers toe doen, met relevante informatie en via kanalen naar keuze, krijgen we mensen werkelijk in beweging’

Bewezen aanpak

We werken hard aan de verbetering van de dienstverlening aan deelnemers en werkgevers. De fondswebsites verbeteren we volgens een bewezen aanpak: onze best practice voor digitale dienstverlening. Uitvoerig getest, ontwikkeld in de praktijk. Daarnaast zorgen we voor een persoonlijke benadering en een ruime keuze aan contactmogelijkheden: van telefoon en e-mail tot livechat en beeldbellen.

Digitale klantbediening

Deelnemers regelen al hun pensioenzaken eenvoudig op de eigen fondssite. Zo zien ze online wat na pensionering hun inkomen is, kunnen ze pensioen aanvragen of zelf gegevens aanpassen. Dat vergroot het vertrouwen in hun pensioenfonds en brengt het onderwerp pensioen tot leven.

Benieuwd naar meer?

We voegen regelmatig nieuwe online diensten toe aan de nieuwe deelnemerswebsite. Door en door getest, zodat we uw deelnemers echt eenvoud bieden. Wilt u een demo van de nieuwe website zien? Neem dan contact op met uw accountmanager. We komen graag bij u langs!

Meer dienstverlening