Spring naar inhoud
Continu klantbeleving meten

Klant­belevings­monitor

De Klantbelevingsmonitor is een meetinstrument dat structureel en doorlopend de klantbeleving van deelnemers meet tijdens een klantreis. Zo’n klantreis beschrijft hoe deelnemers een bepaalde gebeurtenis beleven. Bijvoorbeeld: ‘Met pensioen gaan’, ‘Een nieuwe baan beginnen’ of ‘Arbeidsongeschikt raken.’

De klantbelevingsmonitor combineert kwalitatief en kwantitatief onderzoek. Dit maakt het gevoel dat deelnemers ervaren bij het doorlopen van een bepaalde klantreis heel concreet. 

4 eindbehoeftes

Het gevoel dat deelnemers tijdens een proces ervaren wordt uitgedrukt in 4 universele eindbehoeftes: vertrouwen, erkenning, gemak en zekerheid. Deze eindbehoeftes vormen het fundament van de monitor. Doordat de monitor zo gericht én doorlopend deze specifieke eindbehoeftes uitvraagt, kunt u de verbeterpunten in een klantreis goed inzichtelijk maken. 

Online dashboard

Via een online dashboard krijgt u inzicht in hoeverre de producten en diensten binnen een bepaalde klantreis voldoen aan de 4 eindbehoeften. Met deze inzichten kunt u verantwoording afleggen over uw strategische keuzes en de juiste focus – qua tijd, geld en capaciteit – leggen bij uw verbeterprojecten.

‘Met de Klantbelevingsmonitor kunnen we continu meten hoe deelnemers onze dienstverlening ervaren. Zo zijn we in staat tijdig bij te sturen en onze dienstverlening te optimaliseren’

Rob Dingemans
Manager Pensioenbeleid en -uitvoering PME Pensioenfonds

Het resultaat?

Met de Klantbelevingsmonitor krijgt u een wetenschappelijk onderbouwd meetinstrument. Het geeft u precies inzicht in hoe uw deelnemers tijdens bepaalde klantreizen uw dienstverlening ervaren, zodat u gericht pijnpunten kunt oplossen. Zo blijft u aantoonbaar in control.

Wij vertellen u graag meer

Wilt u weten of de Klantbelevingsmonitor iets voor u is? Of gewoon vrijblijvend kennismaken? Neem contact op met uw accountmanager. Hij of zij helpt u graag. Nog geen klant van ons? Neem dan contact met ons op.

Daarom de Klantbelevingsmonitor van TKP

  • Betrouwbaar meetinstrument voor doorlopend inzicht in klantbeleving

  • Wetenschappelijke onderbouwing voor strategische keuzes

  • Aantoonbaar bewijs voor toezichthouders en sociale partners